صحبت های علی دهکردی درباره زنده یاد داوود رشیدی در مراسم هفتم آن هنرمند
گلچین اشعار ناب، مطالب عمومی، علمی و آموزشی
صحبت های علی دهکردی درباره زنده یاد داوود رشیدی در مراسم هفتم آن هنرمند
شنبه 13 شهريور 1395 ساعت | بازديد : 179 | نويسنده : رامین | ( نظرات )

مراسم هفتمین روز از درگذشت زنده‌یاد داود رشیدی عصر جمعه ۱۲ شهریور ماه 95 با حضور خانواده این هنرمند، هنرمندان، مسؤولان صداوسیما و جمع کثیری از دوستداران و علاقه‌مندان وی در مسجد بلال برگزار شد.

هنرمندانی از جمله لیلی رشیدی، علی دهکردی، داریوش اسدزاده، علیرضا خمسه، مرضیه برومند، صدیقه کیانفر، رضا رویگری، گیتی معینی، رضا کیانیان، زهرا حاتمی، داود میرباقری، آهو خرمند، محمود بصیری، رضا بنفشه خواه، جمشید گرگین، محمدرضا هدایتی، کتایون ریاحی، پرویز پرستویی، حسین کلانی بازیکن اسبق تیم ملی، سعید راد، فتحعلی اویسی، سید ضیاء‌الدین دری، بهرام شاه‌محمدلو، شقایق فراهانی، شبنم فرشادجو، مائده طهماسبی، سعید امیرسلیمانی و لیلا بلوکات در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، مراسم هفتمین روز از درگذشت زنده‌یاد داود رشیدی در مسجد بلال همچنین با حضور مرتضی میرباقری (معاون سیما)، علیرضا برازش (مدیر شبکه یک سیما) و داود نعمتی (مدیر روابط عمومی کل صدا و سیما) همراه بود. همچنین اجرای این مراسم را حسن سلطانی، مجری صدا و سیما بر عهده داشت.

در ابتدای این مراسم پیام‌هایی که به مناسبت درگذشت زنده‌یاد داود رشیدی از سوی مقامات و مسئولان کشوری ارسال شده بود، یادآوری شد.

مرتضی میرباقری (معاون سیما)، داوود میرباقری (کارگردان سینما و تلویزیون)، علی دهکردی و پرویز پرستویی از جمله سخنرانان این مراسم ترحیم در صدا و سیما بودند.

داود رشیدی فقط یک بازیگر نبود

علی دهکردی در ابتدای این مراسم با یادآوری صفات زنده‌یاد داود رشیدی گفت: ما با داود رشیدی به عنوان یک نجیب‌زاده روبه‌رو هستیم. یک تحصیلکرده در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا. شاید خیلی از ما بدانیم که پدر ایشان دیپلمات عالی‌رتبه در بسیاری از سفارتخانه‌ها بودند و کمتر کسی از ما می‌داند که پدربزرگ ایشان علامه شیخ محمد حائری مازندرانی بود؛ کسی که اولین مسجد شیعیان را در هندوستان بنا کرد. بزرگواری که از مراجع تقلید در دوران قاجار بود.

دهکردی ادامه داد: اگر امروز از پایین‌ترین قشر جامعه تا رییس جمهور گرفته برای از دست دادن این هنرمند بزرگ پیام داده‌اند، اگر صدا و سیما امروز این مجلس را برگزار کرده است به این دلیل است که داود رشیدی دارای چنین پشتوانه بزرگی است. ایشان سال‌های سال مدیر و رییس بود. پیش از انقلاب اسلامی هم در تلویزیون ملی رییس بودند. در تئاتر رییس بودند؛ آن هم یک رییس سالم و شریف و در پرونده کاری و مدیریت ایشان لحظه‌ای ابهام و ناراحتی وجود نداشت. ایشان یکی از تاثیرگذارترین افراد در شکل‌گیری خانه سینما بودند و در دوران ریاست ایشان بر انجمن بازیگران افتخار داشتیم چندین دوره در خدمت ایشان باشیم.

دهکردی در پایان یادآور شد: داود رشیدی فقط یک بازیگر نبود که در فیلم‌ها، سریال‌ها و قاب تلویزیون حضور داشته باشد. برای ما افتخار است که او بیش از این‌ها بود؛ به نوعی که تعداد زیادی از خانواده‌های متوفی تحت حمایت ایشان بودند.

 




موضوعات مرتبط: خبرهای متفرقه , , ,

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست







مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
تبادل لينک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تک درخت و آدرس lonetree.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سايت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 777
:: کل نظرات : 19

آمار کاربران

:: افراد آنلاين : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاين


آمار بازديد

:: بازديد امروز : 1478
:: بارديد ديروز : 1110
:: بازديد هفته : 4350
:: بازديد ماه : 8842
:: بازديد سال : 24356
:: بازديد کلي : 284738
منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری